Pianistė Gabija Natalevičienė kviečia atrasti dažnai šešėlyje liekančias fortepijono ypatybes ir drauge leistis į užburiančią, meditatyvią vidinę kelionę: atsiverti raminančiai, terapinį poveikį turinčiai muzikai.
Pirmajame ciklo* renginyje skambės gyvai atliekami užsienio autorių minimalistinio stiliaus kūriniai: John Cage „Peizaže", Arvo Pärt „Alinai" ir „Variacijos Arinuškos išgijimui", Peter Vasks „Baltas peizažas", Hans Otte „Garsų knyga" (Nr. 1, 2).
Taip pat klausysimės unikalių Arvo Pärt ir Hans Otte įrašų iš vinilo plokštelių.
Tiek viso šio ciklo, tiek pirmojo vakaro idėja atsispiria nuo kompozitoriaus H. Otte minties apie jo kūrinį „Garsų knyga“: „[š]is kūrinys padeda atskleisti klausytoją kaip garso ir tylos partnerį, kuris, ieškodamas savo pasaulio, trokšta pabūti vienumoje su garsu. Kūrinyje fortepijonas atrandamas kaip tembro ir raiškaus garso instrumentas, turintis plačias dinamikos, spalvų ir rezonanso galimybes" (Hans Otte).
Minimalizmo muzikoje nuolat pasikartojantys paprasti garsiniai motyvai ir jų variacijos tarsi atitraukia klausytoją nuo paties klausymosi ir veda jį į transo būseną. Klausant šios muzikos laikas tarsi sustoja, o klausytojas pasineria nenutrūkstamą garsų tėkmę.
Gabija Natalevičienė – Respublikinių ir tarptautinių konkursų laureatė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos lektorė, meno daktarė. Pianistė nuosekliai gilinasi į sakralumą fortepijono muzikoje.
*Trijų renginių ciklas „Meditacija su fortepijono muzika“
**Nuotraukos autorius – Tomas Terekas
Nuorodos:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100041520403003